(DAGDRØMME)

DAGDRØMME

  • Date: 2025.02.23 (Sun)
  • Open: 5PM
  • Adv: 3000 JPY + 1D
  • Door: 3500 JPY + 1D

LIVE

Astrid Sonne
Yukihito Kono

DJ

K3N
NESS
Yuzuru
オシコメ

VJ

HIYU OKUMURA

FOOD

BISTRO YUIGA
DIDI

Ticket ↗︎

 

Astrid Sonne
デンマークのバルト海に浮かぶボーンホルム島で生まれ育ったAstrid Sonneは現在はロンドンを拠点に活動する作曲家でありヴィオラ奏者。2018年のデビュー以降、エレクトロニックとアコースティックな楽器の実験を通じて、これまで残した作品の中では多様なムードを丁寧に作り上げてきた。

彼女のこれまでのアルバムは主にインストゥルメンタルで構成されていたが、2024年1月にデンマークのインディペンデントシーンを代表する名門Eschoからリリースされた3rdアルバム『Great Doubt』は、演奏技術がさらに洗練され、自身のヴォーカルが前面に出ているのが特徴的な幽玄なアート・ポップ / モダン・クラシカル、そして2024年度の傑作のひとつ。各楽曲のトーンは間違いなく独自のものであり、狂いのないタイミング感を基にしたコントラストを中心に構成されている。歌詞は控えめで、特定のシーンや感情的な状態を強調するのみで音楽がその空白を埋める役割を担っている。しかし歌詞はまた、抽象的なパターンを形成しておりそのタイトル『Great Doubt』を通じて「何を、どう尋ねるか」を見つめながら、答えを求めている様子が描かれている。それは世界に対する問いかけでもあり、愛に関する問いでもある。

Astrid Sonneの相棒である弦楽器、ヴィオラはこのアルバム全体で自然に登場し、音の宇宙に完全に溶け込んでいる。感動的なトラック「Almost」ではピチカートのアレンジが印象的で、「Give my all」ではMariah Careyの1997年のバラードを引用した映画的な音の変調がクールに響く。一方、弦楽器は木管楽器よりも控えめになりつつも、弓を使った動きとデジタルな音響や空気感のあるフルートがバランスを取っている。そして、ビートやデチューンされたピアノが新たな音の風景を作り出し、彼女の音楽が常に新しい領域へと進化していることを確固たるかたちで示している。

Astrid Sonne is a Danish, London based composer and viola player. Throughout her acclaimed discography, Astrid Sonne has been carefully crafting different moods through electronic and acoustic instrumental endeavours.

On her most recent album “Great Doubt” (January 2024) this skill is refined, now with the distinct addition of the composer’s own vocal in the fore. The tone of each track is unmistakably Sonne’s, structured around contrasts through an impeccable sense of timing. Lyrics on the album are sparse, merely highlighting different scenes or emotional states of being, leaving the music to fill in the blanks. Yet they also form a pattern of ambiguity, consolidated through the album title, searching for answers through looking at how and what you are asking, questions for the world, questions of love.

The viola, a trusted companion since Astrid Sonne’s youth, appears effortlessly throughout the album, fully integrated into the sonic universe; through a pizzicato driven arrangement in the poignant track “Almost” or along with booms and claps in mutated cinematic stabs during “Give my all”, paraphrasing Mariah Carey’s 1997 ballad. Yet the string section also gives way to explorations of woodwinds, counterbalancing the bowed movements with digital brass and airy flutes. Finally, beats and detuned piano are fresh additions to the soundscape, cementing how Sonne’s practice is always evolving into new territories.